Heath Ledger...

...vann i natt en oscar för bästa manliga biroll. Hans tolkning av "the joker" i batman är vad som gav honom det välförtjänta priset. Heath dog för dryga ett år sedan, 28 år gammal, med en dotter som nu är tre år och som en dag kommer att få ärva sin pappas oscarstatyett.
Som den idiot jag är, så satt jag även uppe och såg hela oscarsgalan. (utom bästa manliga/kvinnliga huvudroll som delades ut i de sista 40 minutrarna, då jag faktiskt sov...) klockan 00.00 började galenskapsmaratonet för mig och min syster och ringa 2½ timme senare så är försnacket över, vi är grymt trötta på att se Miley Cyrus överallt, och den amerikanske modevetaren med de lysande vita tänderna hade antagligen dött av strålning. (inget utom radioaktiva ämnen kan lysa så starkt som hans tänder..)
Då satte den verkliga galan igång. 02.30-06.00 ungefär, höll den på. (jag missade den sista timmen ungefär) Och jag måste påpeka att alla måste ha haft kopior av samma tacktal:
"Jag vill tacka min älskade mamma, pappa, fru, mina barn, alla som har jobbat med mig genom åren *sätt in en lång lista med namn här* och så skulle jag vilja säga att... *sätt in lång beskrivning av barndom här*"

Jävligt tråkigt!! men men, höjdaren var så klart Heath Ledger (och den vänlige själ som höll tacktalet: "YES!!!" och sen gick...) ((samt wall-e... bara för att jag tycker han är onormalt söt ^^)) och jag är glad att han fick en oscar, även om han inte lever för att uppleva det ^^



Men, ångra mig fick jag ju.... somnade nästan i skolan och jag kan inte lägga mig nu heller.. varför inte? jo, ta en titt på mitt vackra veckoschema:

Onsdag: Nationellt prov i svenska + prov i teoretisk kemi och atomfysik.
Torsdag: 40 franskaglosor + Nationellt prov i svenska del 2.
Fredag: Lång idrottsuppsats skall lämnas in.

yay....

//CG

Kommentarer
Postat av: ioio

Yay!! Såg på the dark knight och heath ledger var SÅÅ bra som jokern. Synd att han är dö.

2009-02-26 @ 18:43:43
Postat av: svar till ioio XD

Jag vet, det är så sorgligt ;_; men han var grymt bra so Jokern...

2009-02-28 @ 15:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0