Do something worth remembering. -Elvis Presley

22/2 -10

Det finns 755 olika reptilarter i Australien.
...
Not: Åk aldrig till Australien!

TF Look-a-Liken var en av de personer som hade Engelskatal idag. Som jag har nämnt innan så pratar han som Tom Felton när han pratar engelska. Jag hade utav de skälen väldigt svårt att hålla mig för skratt när han pratade om Liberien.
"...Heart throbbing, lovely word, bla bla bla..." Ont i käkarna >.<

P.g.a den förbannade snön så kunde jag inte jobba i söndags då ishallen var stängs. 250 spänn sa "Poff"..... "poff..." *gör litet poff-moln med händerna".
Jag väcktes denna morgon ganska brutalt då min älskade ringsignal var way för hög:



Under resten av denna dag (måndagen) så har jag inte pluggat. Men jag fick glänsa under historian^^. Vi fick som uppgift under lovet att tänka ut ett ämne som vi nu ska fördjupa oss i. Det var endast sju pers som fått reda på detta, jag var en av dem, och Petter (läraren) väljer då mig som första person att berätta vad jag tänkt. Bad idea.
"Olika mytologers inflytande på Kristendomen."
Tystnad.
"Ooooooh.... " detta ifrån klassen och "Där satte du ribban högt. Tänk på dina stackars klasskamrater" ifrån Petter (fortfarande läraren). Jag fick också ett "det ska du ha cred för" från Sebbe.
Några minuter gick. Nilo sade att hon ville jobba med djur. Petter undrade om någon i klassen hade något förslag. Jag räckte upp handen.
"Djurs inflytande på mäniskans teknologiska utveckling."
Tystnad.
"Ooooooh...."
TFL sa sen att jag skulle få 50 spänn och jag kom på 3 ämnen åt honom som han kunde välja bland (detta var på skämt, men jag antog utmaningen xP)
De negativa aspekterna av Julius Cesars militäriska erövringar.
Medelhavets betydelse för de Grekiska, Romerska och/eller Egyptiska imperierna.
Vlad Draculs inflytande på sentida tortyrmetoder.
Jag valde att avstå ifrån att nämna dem för klassen. Men TFL såg dem och han blev smått förvånad (dock fick jag inga pengar :(... xP)
Fick under resten av lektionen hjälpa honom och Olivia i deras jakt på ämnen. Kom med ideer men inget som tilltalade dem :(

And now for something completley different:
Den minimala höjning av ögonbrynen som Anakin (Hyden) gör vid 1:09 är underbar! Detta kallar jag bra skådespel och en underbar detalj som stärker hela filmen (jag vet att jag är en hopplös romantiker. Käft).



Älskar också Bennys (Obi-Wans) komantar: "Good Job!" Sarkasm we Love!!!! ^^

BTW... You are So busted!!

Haha xD Förlåt. Kunde inte låta bli xP Men den är bara så klockren...

Ska nog sluta nu. Kommer jag på något mer skriver jag det sen.
Puss på er alla
//Faara

 

Kommentarer
Postat av: Sissel

Vad spännande saker ni får arbeta med på historien! Vill också!

2010-02-23 @ 08:48:36
URL: http://evelot.blogspot.com/
Postat av: Faara

Det var faktiskt ganska kul att gå igenom allt det där xP

2010-02-23 @ 15:57:20
Postat av: ioio

Starwarsfreak!!! Och de 24 bilderna med gubbar som kollar på bröst. . . .

-________-

2010-02-23 @ 17:14:44
Postat av: Faara

Inte bara gubbar io xP

Nej (i och för sig jo) inte star wars-freak!!!Det var ÖGONBRYNEN!!!!

2010-02-23 @ 17:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0