"Against stupidity the gods themselves contend in vain. "-Friedrich von Schiller

(CG, är du nöjd nu Faara??) Sverige har drabbats av inbördeskrig. det gäller ingenting mindre än ett bortglömt exportexemplar som nu har återvänt till nationens medvetenhet.
Welcome back, Anna Anka.
Kvinnan som gift sig med äckligt rika amerikanen Paul Anka (därav efternamnet) har genom programmet "hollywoodfruar" åter knutit tillbaka till fädernelandet.
Åh, så glada vi är.
Imbördeskriget som jag nämnde tidigare ska enligt uppgift vara mellan de som stöder hennes åsikter, och de som inte gör det. Jag tippar på att anatalet på de olika sidorna är ca: 3-9.999.997 (vi nämner inga namn)

Anna Anka har inte bara förespråkat utfattig mexikansk städhjälp, plastikoperationer, förtryck av kvinnor, åsikter om att tjejer inte behöver utbilda sig utan bara gifta sig med rika eller berömda män (med kommentaren: "är det inte underbart?") utan också jämfört sig själv, och andra kvinnor med hundar. ("Om du går in i en hundaffär, köper du då en gammal hund eller en söt valp?") Hon har även kommit med oslagbara kommentarer så som:

"Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen."

och:

"Listan på folk som jobbar för mig är lång. Massagekvinnan, hårtjejen, nageltjejen, min personliga tränare, hundspa, barnflickorna... jag kan knappt hålla reda på alla som står på min lönelista."

Nämnde jag att hon vill bli en förbild för svenska kvinnor?

Men, då allt detta självklart har sina frustrerande, upprörande och allmänt underhållande punkter så var det ändå en sak framför allt som jag reagerade på när jag läste kära fru Ankas artikel:

"Sedan har vi jätteproblem här med den nya internetgenerationen. Den är obildad och missunnsam och deras liv på bloggar och twitter meningslöst."

Till lilla IQbefriade fru Anka: Fuck You.
Med vänliga hälsningar "den obildade och missunnsamma lilla flickan från internetgenerationen."


Här har ni länkar till gåsens... förlåt, jag menar Ankans artikel och annat smått och gott på ämnet:
http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-bli-en-forebild-svenska-kvinnor
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article5800756.ab
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5797955.ab
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5791433.ab
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5810722.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0