För jag är nöjd nöjd nöjd, mannen här är riktigt nöjd, jag är så nöjd nöjd nöjd, han är glad för han är nöjd...

(CG) Någon som minns de där små älskvärda låtsnuttarna med Anders Lundin som gick under namnet "känsliga bitar"?
De är ju en epok i svenska musikhistorien som är helt nonchalerad. Vad fick 90-talisternas stackars genaration genomlida som kunde göra dem så hjärntvättade att de faktiskt lyssnar på denna skit när de är 16 år gamla av "sentimentala" skäl?
Nu måste jag faktiskt erkänna att det gör jag också... och fan för youtube som inte har originavideorna...
Men mer erkänt visst måste man bli glad av Gulliga lilla Anders Lundin som gör bort sig för barnens skull? XD
Faktum är att vi har för lite sådan här musik! Vi måste skärpa till oss!
Vad hände förresten egentligen med kycklingdansen?
Det kallar jag svensk kultmusik!! Vuxna människor (gärna i kostym) som släpper alla hämningar och hoppar runt till en liten truddeluttmelodi med flaxande armar och skrattar sig fördärvade.
Ack, det svenska kulturarvet...
Men vi får heller inte glömma, om vi nu ändå är inne på gamla godingar, Lasse Berghagens storverk: Teddybjörnen Frediksson.
Måste vara den sötaste och sorgligaste låt som någonsin gjorts av en svensk musiker ;_;
Helt klart episk.
Ja vad hände med dem egentligen? alla våra älskade gamla barnsånger och fyllefestlåtar?
Ingen aning... men de går att hitta på youtube XD
enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=mhjhVpX23Rk (Anders Lundin på allsång på skansen - Nöjd nöjd nöjd)
http://www.youtube.com/watch?v=lTdy0t1fw2U (Kycklingdansen ur perspektivet att den som håller i kameran också dansar -_-')
http://www.youtube.com/watch?v=heVDJTRXsMw (Teddybjörnen Fredriksson, dock inte sjungen av Lasse Berghagen, men NI MÅSTE SE DEN HÄR!!! fy fan vad jag skrattade XDXD så felmatchat att det bara inte finns XD)


Är det förresten inte lustigt vad man kan trilla in på när man söker bilder på nätet?
Denna bild ovan ledde till finnandet av nallegram.com, internets gulligaste säljsida ^^
Kolla själva...
http://www.nallegram.com/
Puss nu och gå och lägg er tidigt så att ni kan sova ut!
*satt uppe till 2 och läste Harry Potter i sin nya fåtölj inatt....*

Kommentarer
Postat av: Faara

Fågeldansed CG!! FÅGELDANSEN!!!

2009-05-17 @ 19:46:55
Postat av: Faara

Måste bara påpeka att Sasukes ansiktsutryck i Teddy... 2.14 är underbart. De är samtidigt som personen sjunger "och vi älskade varan". Måste oxå säga att personen som gjorde den är sjuk i huvudet. xD

2009-05-17 @ 20:51:40
Postat av: Faara

Och OMG!!!O.O Du har skrivit fel på Fåtölj!!! CHIBIGAARA!!!!!!!

2009-05-17 @ 21:04:41
Postat av: CG

Jag hade även skrivit fel på Harry Potter (inga små bokstäver) allt detta är slarvfel pga stress som orsakades av för dig okänd faktor. Jag har åtgärdat felet och ber om ursäkt för detta oerhörde snedsteg.

2009-05-18 @ 16:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0