Ronja på dig också...

Ronja och Birk från originalfilmen

Hej hopp. Idag är det Faara som skriver ;)

Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på... Nej, det vet jag visst. men jag fattade inte konsekvenserna.
Jag är med i en teateruppsättning i min kommun = den visas för hela komunen. Pjäsen är Ronja Rövardotter, och jag spelar just Ronja. (Joohoo)
Iallafall så har vi vid skrivande tillfälle spelat två av fyra föreställningar.
Första gick jättebra utan några problem, men andra...(*slår huvudet i bordet*) Vart ska jag börja...

Ioio/Mattis: Och så ska du akta dig för att gå vilse i skogen.
Faara/Ronja: Vad gör jag om jag går vilse i skogen?
Ioio/Mattis: SIMMAR!!!
Faara/Ronja: ???!!!

Vid det tilfället så hör man ett stort fniss bakom scenen, jag fryser och väntar på att hon ska rätta sig ((Vi har inga killar i gruppen)) och våran regisör sitter på sin stol och skakar. Ioio är kritvit i ansiktet och har uppspärrade ögon.

Faara/Ronja: ...Ja dåså...
Ioio/Mattis: Och så aktar du dig för att ramla i älven.
Faara/Ronja: ...Vad gör jag om jag ramlar i älven?
Ioio/Mattis: DÅ simmar du!
Allmänt flabb!

DUNDUDUUUN!

*slår huvudet i bordet* ((ni kommer att få vänja er vid det))

Det roligaste var nästan när vi skulle hem. På bussen var nämligen en hel förstaklass som vart på pjäsen som också skulle hem. När jag och några till kom till busshållplatsen så ställde de sig först i en klump och började viska, då vinkade jag lite försiktigt. Sen var det en modig tjej som gick fram och frågade "Var det du som spelade Ronja?"
..."Ja"...
Resten av resan var det som om de avgudade mig, men mot slutet så blev det lite för personliga frågor. "Har du en pojkvän?" "Hur gammal är han?" och sånt. Yes småtjejer. Ni är sju och ska inte bry er om sånt än XD

Är utöver hela Ronja-grejen jätteglad för att JAG SKA PÅ SPRÅKRESA!!! XDXDXD
Äntligen har mina föräldrar fattat att jag är gammal nog!! Jag ska på en intensivkurs i engelska i Oxford. Jag har alltid velat åka dit och ska äntligen få göra det! *suck :)*

Men nu så ska jag äta. Puss på dig CG, vi får höras!!


Kommentarer
Postat av: ioio

Ursäkta mig. Det var inte meningen! Jag låg en replik före!!

2009-02-01 @ 14:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0