Mix a little foolishness with your serious plans; it's lovely to be silly at the right moment - Horace

25/5-09
Tänkte börja med att datummärka alla mina inlägg nu när jag märker att HERRE JÄVLAR vi har inte bloggat på typ 5 dagar.  Och eftersom jag inte vet om det är mycket för oss eller ej så vet jag inte säkert om det är ok att säga så...
Iaf, min anledning för frånvaron är att jag har varit på kårläger med scouterna. Och gud va roligt jag har haft!! Det bästa lägret någonsin och jag frös bara på fredagen, samma dag som jag fick ledarna att diska åt mig (hehe). Det var som sagt den dagen som jag frös så jävla mycket att det var en fröjd att få krypa ner i sovsäcken och min finfina pjamas bestående av underställsbyxor, en för liten fliströja, mössa, raggsockar samt långa fingerlösa fingervantar. Den fröjden varade dock inte länge då jag klockan 4.10 vaknade och behövde gå på toa, men som tur var så somnade jag snabt om igen när behovet var uppfyllt^^
Jag fick också pga avsaknad av seniorscouter som jag kunde konversera normalt med hänga väldigt mycket med ledarna och då mest Andre (endast två år äldre) Janne (29 och tjock) samt tvillingarna Welle (typ 26) som också är tjocka... förlåt, smällfeta. Att jag hängde mycket med Andre resulterade i att två patrulltjejer samt tidigare nämnd seniorscout tyckte att vi borde bli ihop och tjatade varenda dag. Att jag Andre, Janne och Klara (alla ledare) delade tält gjorde inte saken bättre.
Pga mitt förhållade med ledarna så fick jag vara med och sjunga "god nattsången" för scouterna och sedan sitta med dem i stugan en stund innan vi gick och lade oss. Sista kvällen var det också ledar-smaskens och vi blev serverade räkmacka och bananasplit (mums).

Scoutliljan

Jag tänkte också nämna att skolan vill ta dö på mig. Ett jätteprov som är 40% av mitt betyg så nära avslutningen är inte schyst!!! Och jag har fått MVG i Historia A. HURRA!!! YAY!!! Och WOOPII!!!

Annars så läser jag fortfarande "Stolthet och Fördom" av Jane Austen och jag älskar den förtfarande.^^

Och nu tänkte jag avsluta med att ge er texten på våran "god nattsång" från scouterna.

Dagen dör, skyming rår
över skog, över berg, över hav.
Allt är ro, vila tryggt, gud är när.
"God natt"

Ha det underbart^^

//Faara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0